mixtes o unisex?

  • Aules mixtes o aules unisex?
  • Realitat científica o error fatal?

Éste és l’ultim debat que està apareixent en l’ensenyament a l’Estat Espanyol.

La Llei Orgànica d’Educació, d’acord amb l’article nº 14 de la C.E., establix que “en cap cas haurà discriminació per raó de naixença, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra condició o circumstància personal o social”.

En base a esta normativa básica, comunitats autónomes com Andalucia, Balears, Catalunya i Galícia han optat per no renovar concerts amb col.legis privats que segreguen, i per tant deixaran sense efecte les subvencions econòmiques públiques que venien rebent.

No obstant això, en Espanya hi han uns 150 col.legis segregats, i alguns d’ells encara reben subvencions econòmiques públiques.

Però, quines són les raons d’ambosdós postures?

Aules mixtes

Emma Pérez Madorran, directora del Col.legi Europeu de Madrid, és una de les defensores d’aules mixtes

  • aules mixtes
    aules mixtes

    es compensen a llarg termini les diferències en habilitats acadèmiques.

  • el grup s’enriqueix amb punts de vista distints.
  • Alenta la valoraicó positiva y respectuosa entre sexes.
  • garanteix el desenvolupament efectiu de la igualtat de drets i oportunitats entre home i dona.
  • Cap investigació confirma que l’ensenyament diferenciat siga més favorable al desenvolupament global de l’indiviu.

 

Aules unisex

Maria Calvo Charro, Presidenta en Espanya de EASSE, és una de les defensores d’aules unisex

aules femenines
aules unisex

 

  • aules masculines
    aules unisex

    Permetiexen adaptar l’aprenentatge i adquisició d’habiliatats al rtime de maduració psicològica de cada sexe.

  • hi ha major uniformitat, que facilita aplegar a tots.
  • les xiques sobretot relaxen la seva exigència física i els trastorns alimentaris tene una menor incidència.
  • desapareixen les comparacions xiquet/xiqueta.

 

Una de les investigacions liderada per l’Institut de la Universitat Europea en Florència, va comparar els resultats entre sexes, en les àree de matemàtiques i llengua i va encontrar que la diferència es difumina en les societatats amb major igualtat de gènere en funció dels criteris de medició econòmics, socials i politics utilitzats. Els 5 països que encapçalen la llista són Suecia, Noruega, Finlàndia, Islàndia, Nova Zelanda.

Algunes organitzacions educatives encapçalades per CEAPA, reclamen un manifest que l’educació en igualtat d’oportunitats i respecte dels drets i llibertats fundamentals només poden donar-se en centres escolars mixtes, perque és el millor contexte per a previndre prejuidics i estereotipos sexites i la violència de gènere.

I tu, que penses/opines de tot açò¿?¿

Anuncis

5 pensaments a “mixtes o unisex?”

  1. no té a veure amb aquesta entrada,
    però volia preguntar-te: ¿què opines de la violència dintre del matrimoni gay, és violència de gènere o domèstica? és que jo no sé què pensar, no tinc suficients referències.
    una abraçada.
    MAR

  2. Mar: Una experiencia personal. Una persona coneguda meua (home) que es sentia maltractat psicologicament per la seua parella (home) hem va demanar assesorament. Vaig cridar al Telefon gratuit Mujer 24 h. i no val voler atendrem perque es tractava d’homes.
    No recorde on, pero pel cas que comentes, vaig llegir que sis’haguera tractat de dos dones que una haguera maltractat a l’altra podria considerarse violencia de gènere.

    Tot aquest temes apunten a que la societat, lleis,recursos,…. tindran que anar canviant i adaptan-se “apressa” a les noves circunstancies i models familiars.

    A part de tot això pense que el problema es que els nous models familiars, son nous -valga la redundancia- pero estan repetint el model de convivencia mascliste o patriarcal. Faria falta que els nous models familiars anaren acompanyats per nous models de convivencia.

    salutacions

  3. eiii malfaeners que feu bloguejant !!!!! ale a treballar, ja vos tocarà a vosaltres anarvos de vacances 😉

    Be, ara mateixa no tinc temps de comentar massa este tema (estic only amb els childrens i toca fer el dinar si volem menjar 🙂
    Només adelantar-vos que la violència entre homosexuals es considera violència domèstica, (no de gènere).

    Esta nit publicaré un post nou i argumentaré el per què i quina és la meva opinió d’este tema.

    Ens veiem companys.

  4. Hola!, sobre el tema de les escoles mixtes o unisex, pense que el problema és de base. És a dir, què es pretén?. Si es pretén que en l’escola es formen ciutadans o simples aprenents. Si el que pretenem és formar aprenents, no hi ha cap problema en separar les escoles en sexes, tot el món aprén matèries i “l’escola de la vida” ja li ensenyarà com interactuar amb persones amb punts de vista diferents des d’un punt de vista de les possibles diferències entre xiquets i xiquetes. Açò és simplement absurd. L’escola ha de ser un element que introdueisca a l’individu en la societat en la que viu. En l’escola s’han d’aprendre matemàtiques, llengües-quantes més millor- i a conviure. Són els primers passos dels xiquets i xiquetes “en societat”, amb gent desconeguda. No té cap rellat ni crec que tinga cap profit per a l’alumne la separació en sexes. Quant als prejudicis, la separació per sexes a les aules ja n’és un!. On vull arribar a para és a que l’escola ha de fomentar valors que l’alumne ha de veure reflectits per poder-los aplicar, i la separació per sexes no té cabuda en la formació del “ciutadà”, potser si de “l’alumne”…

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s