un calor sofocant

Són ja varis dies patint un calor sofocant; ahir i hui hem alcançat temperatures al voltant dels 40ºC . La nit d’ahir va ser insoportable, l’aire fresquet de la setmana passada es va convertir en una espesa capa de calija que t’ofegava.

És el plé de l’estiu.

Eixes al carrer i el primer que reps és una flamerada d’aire bollint a la cara. Si vius a la muntanya, com és el meu cas, el calor és més soportable, ja que es tracta d’un calor sec, ara be, als pobles costaners eixa calor seca es converteix en humida, apegalosa. Caminar pels carrers de La Vila o Benidorm es tota una pesadilla i així ho he pogut comprovar este més de juliol que, per diverses raons he tingut que baixar pràcticament tots els dies, i és una pesadilla dic, perque a la calor humida, que se te incrusta al cos com una ventosa, hi ha que afegir-li les flamerades que desprenen els aparells de l’aire acondicionat que donen a les ceres on caminem els vianants.

No m’agrada el calor, i meyns éste tan extrem. M’anula. No puc entendre com els nordeuropeus que ens visiten, pugen suportar estes temperatures tan elevades. 

Si en primavera existia la posibilitat de realizar un viatge a les terres del nord, a una setmana escasa per a que finalitzen les meves ansiades vacances, puc dir que, enguany i per raons familiars, em quedaré amb les ganes i en casa soportant este calor sofocant que no pareix donar-nos tregua fins a ben entrat el mes d’agost.

Ja arribarà setembre.

 

Anuncis

4 thoughts on “un calor sofocant”

  1. La màxima temperatura de l’any la va fer el dijous 23, arribant als 40.6ºC. Tinc un post pendent sobre la sensació tèrmica pero estos dies lo que no tinc és temps…

    A banda d’aixó, just aquella nit (la de la Festaniversari) va ser la més calurosa de l’any. A les 12 de la nit feien 33ºC!!! i l’aire que corria era una ponentà calenta que asfixiava…

  2. Més be diria jo l’aire que no corria eixa nit i que es podia tallar.

    Morning, estaria be, que feres una comparació amb les temperatures de l’estiu de l’any passat, per a vore si van pujant o qué.

  3. Ara no tinc molt de temps, la veritat, que estic un tant “espès”… jeje

    Pero bé, m’apunte la idea a veure si a finals d’agost en faig alguna de comparació.

Deixa un comentari

