llibres i música

Haruki Murakami va arribar a la meva vida l’estiu passat amb “El salze sec i la dona adormida”; amb el bon regust deixat per la seva lectura, i amb consell de la meva amiga Virtu, m’he animat a continuar amb els llibres d’este escriptor japonés.

“After Dark”  i “Tokio Blues: Norwegian Wood”, són els llibres que, ara en la tardor, acabe de lleguir-me.

un llibre, “After Drak”

after dark
after dark

“After Drak”, títol  que prové de la peça de jazz «Five Spot After Dark».

“After Dark” és com un somni que transcorre en les hores que hauríem d’estar somiant. És una espècie de viatge d’Alicia on no passa gens realment fantàstic, excepte el que li passa a Eri, la protagonista, i que bé podria ser un somni propi. És la història d’uns personatges joves i perduts per la ciutat, en un ambient nocturn, concretament entre la mitjanit i l’alba on, tot es torna dolorosament nítid o angoixantment desdibuixat.

la cançó Five Spot After Dark

l’altre llibre “Tokio Blues: Norwegian Wood”

toquio blues Norwegian wood
toquio blues Norwegian wood

“Tokio Blues: Norwegian Wood”

Ú dels llibres més venuts en la història del Japó, que deu el seu títol a una cançò dels Beatles, “Norwegian Wood”.La novel·la està contada en forma d’un llarg i detallat record, a partir de la perspectiva d’un home madur, Toru Watanabe, des del present dels seus trenta-set anys.

És tracta d’una obra de tonalitat emocional i de creixement personal, a través de les relacions amoroses, tractada amb malenconia, molta sensibilitat i relatada amb un llenguatge molt senzill que defeneix amb molta claretat i precisió les relacions humanes.

la cançó, Norwegian Wood

De Murakami, hi han moltes opinions de crítics literaris; n’he lleguit unes quantes i amb la que estic més d’acord és amb la formulada per Eduardo Lago, que diu:” és difícil precisar en què consisteix l’encant irresistible de Murakami sobre milions de lectors sofisticats. Llegir-lo és una experiència estètica no sempre traduïble a conceptes racionals”.

Seguiex recomanant la lectura dels seus llibres.

Anuncis

4 thoughts on “llibres i música”

  1. A setembre vaig començar “Cronica del pájaro que da cuerda al mundo”, però el tinc un poc descuidat per falta de temps. 😦

    Ara que ja t’has llegit Tokio Blues, no has asociat alguna part del llibre amb les histories que contenia “El salze zec i la dona adormida”? Eixa era la raó per la que no em va enganxar, llegia trosos de relats que em sonaven, però com a que em faltava alguna cosa… el desenllaç de la historia, més detalls,…

  2. Hola Virtu,

    Sí, clar que l’he asociat!, sobretot al principi, va haver un moment que vaig pensar: no m’hauré tornat boja?¿¿?¿ si són les mateixes històries que les del Salze sec i la dona adormida; concretament quan comença a contar la seva vida en la residència d’estudiants i les peripècies del seu company d’habitació, i la seva relació amb la Naoko… però be, ja, poc a poc, anava avançant la història i allunyant-se de l’altre llibre.

    A mi sí que m’agradat, i molt! no descarte lleguir-ne més del Murakami 😉

  3. Jo no he llegit cap llibre del Murakami pero cada vegada més senc comentaris positius sobre ell. Tal volta hauria de provar…

    Aixó sí, el que no es pot negar és que té bon gust musical. 😉

  4. Hola Morning,

    Jo crec que m’he enganxat als seus llibres… i, de fet crec que no sóc l’ùnica, a la vista d’algunes opinions manifestades per algún crític literari, com per exemple la de un tal Antonio Orejudo, que diu que: “per a desenganxar-se de Murakami el més important és reconèixer l’addicció i després demanar ajuda. O contagiar-se-la a altre lector”.

    Murakami va estudiar literatura i va regentar durant diversos anys un club de jazz, segurament d’ahi li vinga eixe bon gust per la música.

Deixa un comentari

