La setmana passada, en el blog d’un amic, apareixien publicades unes frases que donaven lloc a la reflexió. Una d’elles em va agradar tant que, des de que la vaig llegir no deixe de pensar en ella. La frase en qüestió és: “Ara que sabem les respostes, van i ens canvien les preguntes”. Genial, no?
I per què la considere genial?, doncs per que crec que reflexa molt be la situació en la que ens veiem immersos en l’actualitat.
En nombroses ocasions les nostres actuacions no donen resposta adequada, ni vàlida als nous questionaments actuals, no obstant això, ens obstinem una i altra vegada en donar les mateixes respostes.
La primera vegada que vaig aplicar la frase en qüestió a una situació real fou el divendres passat durant un curs de formació, l’objetiu del qual era aprendre a utilitzar un nou programa informàtic, el SIUSS, (sistema informàtic de usuaris de Serveis Socials).
I és que, amb el SIUSS per fi jubilarem el vell programa informàtic el SIM, que per comoditat i per evitar calfar-nos el cap, veniem utilitzant, tot i que sabiem que ja no responia correctament a les nous plantejaments dels Serveis Socials.
Doncs, esperem que l’aprenentatge i aplicació correcta d’este nou programa informàtic(SIUSS) siga una bona eina de treball que ens facilite la nostra faena en benefici dels nostres usuaris i de la població en general, i al mateix temps ens done resposta vàlida a les noves preguntes plantejades en la nostra profesió.
Unes fotos del curs.

