el poeta i el poble

Per a commemorar el 100 aniversari del seu naiximent, ahir, Gent de poble i del poble de Sella li van rendir un merescut homenatge, a ell, a Miguel Hernández, al poeta de poble, al poeta del poble.

Del poble i de poble van ser també els assistents que van anar a delectar-se de l’actuació del Col.lectiu d’Artistes de Sella (CAS). Un col.lectiu de poble i del poble que de forma desinteresada, generosa i anònima dedica moltes de les seues hores, al llarg de l’any, amb l’objetiu d’oferir de forma gratuïta i altruista recitals de música, cants, poemes, pintura, dança, convertint les seves actuacions, en úniques, genuïnes, reals, autèntiques. La d’anit, fou una d’elles, una celebració explèndida  per a recordar i venerar al poeta i a la seva obra.

Anit, de nou estavem tots. No sobrava ni faltava ningú. Estavem tots els amants de l’art i els amants de les coses nostres: Les de poble, les del poble. Estavem per a recordar al poeta del poble i sobre tot també per a agraïr, amb la nostra presència, a este col-lectiu del poble tot el seu esforç efectuat.

Allà on estigué el poeta, anit, també estaria amb tots nosaltres, amb la gent del poble, amb la gent de poble.

Gràcies.

Anuncis

8 pensaments a “el poeta i el poble”

  1. Hola Jaume, no sé qui eres però m’alegre que comentes al meu blog i, el que és més important, que t’agrade l’ùltima inciativa de CAS.
    (he visitat el teu blog, que també està molt interessant, i he vist que tens un enllaç al meu blog. He fet el mateix amb el teu).

    Miquel, eres massa. Vas fer una composició genial. Vals molt, Miquel.
    Ara toca promocionar-ho i difondre-ho per tot arreu. Com voràs jo m’he pres la llibertat d’insertar els últims vídeos de CAS al lateral del meu blog, com a modesta col.laboració amb voslatres.

    Rosa, no sabem el que tenim. En fer poble passa com en fer esglèsia, que no és només fer altars lluents i bonics, sino fer bones accions per als més necessitats; Fer poble no és soles fer carrers i cases, sino a més a més, recolzar i estar amb la seua gent en tot el que fa. Faça el que faça.

    Gràcies pels vostres comentaris.

  2. En el sopar després de l’acte, Sergio va dir unes paraules felicitant als “creadors” de la representació.
    Les repetiré (i afegiré alguna cosa) perque les trobe molt encertades: “Felicitacions a Miquel, per composar la part musical; a Ángela, per la preparació dels balls; a Dani, per la seua pintura; a Luis, per la seua tasca d’organització; i a Miguel Hernández, el creador en realitat de tot l’acte”.

    I el que vull afegit és que, igual per “proximitat”, em quede amb la part musical. Ja ho he dit en el seu bloc, pero la faena que hi ha en totes les composicions, la capacitat magnífica d’unir música i poesia, i l’excelent tasca de direcció, han sigut les que, en el fons, han fet que la representació final quedara tan bé com va quedar.

  3. Simplement genial… i vos ho jure que part de “Andaluces de Jaen…” em va posar emocionar molt.

  4. És cert Morning, Miquel té una magnífica capacitat per a unir música i poesia, i prova d’açò,(i al meu modest parèixer) és l’exquisit resultat que ha obtés en la composició musical per a acompanyar el poema recitat per Martín (uns dels primers poemes de Miguel Hernàndez inèdits fins a 1992) Clava a la perfecció la música i la lletra del vers.

    Àngels, jo també va haver moments que em vaig “aborronar” (és diu així¿?¿?). Va estar molt be.

  5. Estic d’acord amb vosaltres, Miquel ha fet una faena excepcional: tan de bo algun dia se li reconega com és merescut.
    Quan a la resta, emocionantíssim formar part d’aquest projecte que cada vegada ens sorprén més fins i tot a nosaltres mateixos. M’alegre que vos agradara, i espere que n’hagen més.

Deixa un comentari

