menjars de Sella

Borra, arrós en fesols i penques, arrós amb cigrons tendres, guisat de carabassa,bollitori de bacallar, minxos, pastissets de moniato, tonyes, torró,mostatxons i un llarg etcétera de receptes podem encontrar en el llibre de Cuina de Sella editat pels Majorals de festes de Sella 2012. Una idea molt acertada per a arreplegar diners per a festes i per a que la nostra cuina no caiga en l’oblit i continue vigent en les noves generacions.

El llibre arreplega receptes de menjars de Sella, fetes per gent de Sella. Unes 50 receptes distribuides en punxaetes, coques, plats de cullera i dolços ens arrimen a la nostra cuina. Un regal ideal tant per a la gent de Sella com per a regalar a les notres amistats.

Plats molt familiars i saludables, perfecte example de la dieta mediterrànea que han anat passant de generació en generació i que gràcies a esta edició es mantindran en les nostres taules i en la de les nostres fills.

Personalment he de dir que, a pesar d’haver menjat la major part dels plats arreplegats en este llibre, desconeixia per complet la forma d’elaborar-los. A partir d’ara m’iniciaré en la cuina tradicional de Sella i començaré a preparar-los; i, ja que estem en estiu, una bona estrena pot ser un gelat. A continuació unes imatges de l’elaboració que acabe de fer de la mategada (“matecao”). El primer “mantecao” que faig en la meva vida, i que dit siga de pas, m’ha eixit exquisit.

Enhorabona als Majorals de les festes de la Divina Aurora de Sella 2012 per la genial idea. Anime a tothom a que compre el llibre i que s’inicie en la nostra cuina. Segur que no vos defraudarà.

(Clic en les imatges per a millor visualització)


Anuncis

3 pensaments a “menjars de Sella”

  1. Li he regalat el llibre a una amiga de Monòver i m’ha dit que a sa mare li ha encantat, que li ha contat que hi ha molts plats que ella menjava de xicoteta i que hi ha un, els minxos, que ella li diu “minjos”, que no els ha provat mai, però que li havia sentit parlar a sa mare de l’època de posguerra.
    Tot un èxit!

  2. A la meva sogra li n’hem regalat un Estem segurs que va a al·lucinar amb coses com “el mantecao”-A Paraguai hi ha molta afició als gelats i no en vaig trobar en cap gelateria cap que fós similar- i d’altres plats que, tot i ser tan comuns per a nosaltres, són absolutament marcians en un país tan llulnyà.
    La idea ha sigut estupenda!

  3. Jo vaig porvar els minxos fa molt de temps, encara vivia “m’auelo” Ramon. Els fan fer ma mare i ma tia per a que els provaren. A mi em van agradar!

    La veritat és que el llibre és un bon manual per a iniciar-nos en la nostra cuina i ideal per a regalar als nostres familiars i amistats.

    Molt bona idea!

Deixa un comentari

