Amb l’estiu venen les alfàbegues, ideals per a espantar als mosquits i aromatziar la casa, els menjars lleugerets, per combatre la calor i també, la publicació en distintis suplements dominicals de receptes de cuina fàcils, nutritives i ràpides d’elaborar per tal de no estar molt temps en la cuina i aprofitar el temps lliure per a altres menesters com nadar, eixir amb els amics, anar de festa, o simplement jaure al sofà amb un bon llibre entre les mans o veient algun programa en la TV.
Així que si t’apeteix saber com faig una salseta ràpida per a adobar la pasta, acompanya’m i et mostraré com preparer el Pesto, un condiment elaborat a partir de fulletes d’alfàbega.
Alfàbegues n’hi han de fulla estreta i de color verd claret i, de fulla ampla de color més fosc. Jo he emprat la de fulla ampla i de color obscur, que segons els antesos, és la ideal per a cuinar. La planta la vaig comprar per només 1,50€ en el mercaet del meu poble, que para un parell de dies per setmana a la plaça major.
Si t’apeteix saber com he preparat el Pesto acompanya’m i t’ho mostraré.
Pesto per a dues persones. Ingredients:
– 7 o 8 fulletes d’alfàbega de fulla ampla.
– Una cullera sopera de pinyonets.
– 4 o 5 gallonets d’ametla
– 1 cullerada de formatge rallat parmesano.
– Una mesureta d’oli d’oliva.
– Un pesiguet de sal.
Preparació:
Amb unes tisores de cuina tallem 7 o 8 fulletes de l’alfàbega, intentem triar les més grans i sanes. Les llavem amb aigua per a deixar-les lliures de polseta o bitxets. Una vegada les fulles netes, les introduim en el pot de la batidora, junt als pinyonets, les ametles i la mesura d’oli d’oliva per a batre-ho (aclarir que, més que batre el que fem es picar-ho) fins reduir la mezcla a textura de pols; (Hi ha que li posa també un gra d’all, però jo prefereix evitar-ho, perquè és massa fort).
Una vegada tota la mescla reduïda a textura de pasta, li afegim el formatge parmesano ratllat i bate’m un poc més, fins que la mescla quede totalment barrejada i llesta per a afegir a uns espaguetis o qualsevol altre tipus de pasta que més t’agrade i que hem preparat previament.
[I desfet l’embús, publique un dels primers esborranys que tenia guardats en el panell d’administració pendent de vore la llum]
mmmm… que bo!
jo al pesto no li pose gallonets d’ametla. M’ha agradat la idea. Prenc nota! 😉
Prova-ho, voràs que bo que està!!!
🙂