mangranes

Vi negre?

la foto-2

No, suc de mangrana

Amb mel, (o sucre)

la foto-5

Són un fruit de tardor deliciós

la foto-3

la foto-4

Recorde que, la primera vegada que vaig provar el suc de mangrana, va ser en  Istambul,  en un viatge realitzat a finals de 2011.  Des d’aleshores sempre que veig una mangrana m’en recorde d’esta gran ciutat.

Recorde que en una de les moltes avenigudes, sempre rebosants de gent, hi havien paraetes amb els mostradors plens de mangranes, i amb un mànec metàlic al mig,  com si fos una aixeta de cerveza, on la gent s’arrimava i eixia d’allí amb gotets de paper reciclat amb un líquid com si fos vi negre.

En realitat, no era capaç de relacionar la muntonà  de mangranes de damunt el mostrador amb el líquid del gotet, de fet, creia que les mangranes les tenien allí per a adornar o per a vendre-les al pes, i el que treia el mànec de metàlic era cervez negra o tal vegada vi. Intrigada,  em vaig arrimar per a observar amb deteniment el que feia l’home de darrere la paraeta, i quina va ser la meva la sorpresa quan em vaig adonar el que realment feia; simplement agafar les mangranes, partir-les pel mig amb un gavinet i escorrer el seu suc presionant el mànec metàlic en cadascuna de les seues mitats.

No em vaig poder resistir i me’n vaig demanar un. Era el primer suc de mangrana que em prenia en la meva vida. Un sabor únic, un tant aspre  però molt digestiu. (Sempre les havia menjat sense escorre).

DSC05681

Des d’aleshores, sempre que veig les mangranes m’en recorde d’Istambul.

Anuncis

6 pensaments a “mangranes”

  1. Doncs jo, a l’inrevés: mai he estat a Istanbul, però el suc de mangrana també m’agrada prou. Jo les mangranes, si puc, les prenc arremullades en mistela (sense passar-se’n). Barbaritats del senyor!

  2. A mi m’agraden molt les mangranes però no he provat mai el suc, i això de mesclar-ho amb mel sona curiós.
    A vore si un dia d’estos ho faig.

Deixa un comentari

