saps qué és el 016? fes clic acíLa línia d’informació 016
La línia d’informació i assessorament jurídic sobre violència de gènere, 016, va rebre un total de 17.032 cridades en el primer trimestre de 2009, unes 3.000 consultes menys que en el mateix període de l’any anterior, segons dades del Ministeri d’Igualtat recollits per EuropaPress.
El dilluns
Els dilluns van seguir sent, en els tres primers mesos de l’any, els dies que més tràfic de cridades, amb un 16,7% del total.
L’horari
Més del 86% de les consultes es van produir entre les 9 i les 22 hores, encara que va haver un 13,6% de cridades en la matinada.
Consultes/hora
Des de la seva engegada al setembre de 2007, aquest servei ha atès a 107.698 persones, amb una mitjana de 8 consultes per hora.
Les víctimes i els seus familiars
A l’altre costat de la línia, dones víctimes de violència de gènere, en el 80% aproximadament dels casos, encara que més del 17% de les cridades van ser realitzades per familiars o amics de les víctimes, mares i amigues de les víctimes, així com fills de les dones en situació de violència de gènere.
El perfil
Quant al perfil de les víctimes dir que no hi ha un estereotip de maltractada perquè és un fenomen que es dóna en tots els estrats de la societat.
Les cridades al 016 recullen un51,5% de consultesprocedents de dones casades i un 91% de dones amb almenys un fill. A més, 3/4 parts de les cridades en les quals es va identificar la nacionalitat procedien d’espanyolesque realitzaven consultes sobre agressors de la mateixa procedència, mentre que el25% restantvan ser consultes de dones estrangeres.
informació teleasistència
Més Teleasistència.
Quant al servei de teleasistencia mòbil per a víctimes de violència de gènere, Igualtat explica que el nombre d’usuàries donades d’alta es va incrementar un 3,6%en el primer trimestre d’aquest any, de manera que a mes de març havia 12.729 dones que contaven amb aquest sistema de localització i alerta. En 2005, aquest servei només donava cobertura a 2.374 dones.
Per comunitats autònomes, la regió amb més dispositius de teleasistencia actius a 31 de març és la Comunitat Valenciana, amb 2.402 usuàries. Li segueixen Andalusia(2.196), Madrid (2.182) i Catalunya (1.923).
La Comunitat Valenciana sempre al capdavant quant a problemes es refereix: fracàs escolar, violència en tots els seus àmbits (de gènere, domèstica).