tristor i gelor

Però què significa “efímer” ? – va repetir el principito, que mai en la seva vida havia renunciat a una pregunta una vegada que l’havia formulat.

– Significa “que està amenaçat per una pròxima desaparició “.

– La meva flor està amenaçada per una pròxima desaparició ?

– Segur.

La meva flor és efímera, es va dir el principito, i només té quatre espines per a defensar-se del món ! I la vaig deixar allà, tan sola !

Aquest va ser el seu primer gest de penediment.Però va recobrar ànim:

– Qué m’aconsella anar a visitar ?  va preguntar.

– El planeta Terra – li va respondre el geògraf. Té una bona reputació…

I el principito se’n va anar pensant en la seva flor.

(Text  extret del cap. XV de El Principito)

2 pensaments sobre “tristor i gelor”

  1. Així és Àngels.

    A mi el que em passa en enterros com el del nostre amic Antonio, és que la paraula “efímer” m’envadeix total i absolutament el meu pensament.

    Vivim com si forem inmortals, i no és fins que no ens deixa alguna persona molt arrimada a nosaltres per motiu d’amistat, de familiaritat, etc… que no ens adonem de lo efímera que és la nostra vida en comparació a la de l’univers.

    Com la de la flor, que només dura un día, la nostra és també igual d’efímera.

Deixa un comentari